برای زیبا کردن فضای خانه خود می توانید از شیشه رنگی استفاده کنید، به طور کلی شیشه های رنگی به دو دسته بندی می شوند. شیشه رنگی به دو دسته شفاف (Transparent) و شیشه های لاکوبل تقسیم می شود. درذ ادامه این مطلب قصد داریم به انواع شیشه های رنگی و کاربرد آن در معماری و کاربرد آن ها در دکوراسیون داخلی  بپردازیم.

 

آشنایی با انواع شیشه رنگی ها

 

 

 

شیشه های شفاف

شیشه های شفاف (Transparent) توسط رنگ فلزی رنگ می شود. و قابلیت این را دارد که نور را بازتاب کند و با ایجاد انعکاس رنگی که ایجاد می کند می تواند، برای بینندگان خود جذاب و زیبا به نظر بیاید. از این نوع شیشه ها بیشتر برای فضاهای خارجی استفاده می شود. در علم زیبایی شناسی برای زیبا تر کردن ورودی های مساجد در کاربندی های مساجد ایرانی خصوصا در رواق های آن از این نوع شیشه ها استفاده می شود، تا برای افراد حالت عرفانی ایجاد کند. این نوع شیشه ها توسط فلزات پایه در جدول مندلیف رنگ می شوند. به عنوان مثال کلر رنگ سبز را به شیشه منتقل می کند. از این رو در ساخت این نوع شیشه ها از مصالح و عناصر طبیعی استفاده می شود.

 

 

شیشه لاکوبل چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه لاکوبل که در بین مصرف کنندگان، به عنوان شیشه رنگی استفاده می شود. این نوع شیشه در زیبا تر کردن فضاهای خانه شما می توانند حرف اول را بزند. از این رو ما قصد داریم تا در این مقاله نحوه ساخت و تولید این نوع شیشه را برای شما توضیح دهیم، شیشه لاکوبل توسط یک کارخانه بلژیکی تولید شد. که بعد ها کشور ایران توانست با بکارگیری بروز ترین متد های دنیا، شیشه های لاکوبل ایرانی را تولید کند. شیشه های لاکوبل ایرانی کاملا مشابه با نمونه بلژیکی آن است. شیشه لاکوبل، از یک طرف رنگ می شود. این شیشه برخلاف شیشه شفاف، نمی تواند نور را از خود عبور دهد، و بیشتر در فضاهای داخل خانه ها کاربرد دارد.

 

شیشه لاکوبل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

در انتخاب شیشه های لاکوبل حتما باید ضخامت های آن را در نظر گرفت. در شیشه های لاکوبل از سیلیس خالص استفاده می شود. هرچه میزان سیلیس در تهیه شیشه های لاکوبل بیشتر باشد، شیشه از کیفیت بالاتری برخورددار است. ساخت شیشه های لاکوبل از مراحل مختلفی تشکیل شده است که قصد داریم مراحل آن را برای شما توضیح دهیم:

·        که در گام اول شیشه توسط دستگاه (Cnc)  برش می خورد.

·        در گام بعدی توسط ابزار های مختلف به لبه های شیشه شکل داده می شود، تا تیزی لبه آن برای همیشه از بین برود. از ابزار های مهم و مشهور در این فرایند می توان به ابزار (Diamond) اشاره کرد. ابزار(Diamond) می تواند لبه تیز شیشه را از بین ببرد و آن را صیقل دهد.

·        در مرحله بعد، شیشه تولید شده باید چک شود، تا اگر دچار شکستگی و آسیب شده باشد، آن را از خط تولید حذف کنند. پس از چک آن، شیشه باید تمیز شود تا آماده مرحله بعد شود.

·        مرحله آخر رنگ آمیزی شیشه های لاکوبل است. این کار با دستگاه های مخصوصی به نام رولر کوتر انجام می شود. این دستگاه قابلیت این را دارد که توسط اشعه (Uv) ماندگاری رنگ ها را بالا ببرد.

·        در گام آخر مسئول کنترل کیفی وظیفه دارد که، تمامی مراحل کار را کنترل و بررسی کند، و در صورت مشاهده شیشه های معیوب آن را از سیستم خارج کند.

در برخی از موارد، بجای استفاده از دستگاه رولر کوتد، می توان از رنگ های واتر بیس استفاده کرد، که این رنگ ها توسط (Hardner) و (additive) ها سفت و چسبنده می شود. (Hardner) ها به سفت شدن رنگ ها کمک می کند و (additive) ها باعث چسبندگی هرچه بیشتر رنگ ها به شیشه ها می شود.

 

 

چگونه با استفاده از شیشه رنگی فضای خانه خود را زیباتر کنیم؟

برای زیبا نمایان کردن فضاهای بیرونی مساجد و خانه های خود می توانید از شیشه های شفاف یا (Transparent) استفاده کنید. این نوع شیشه ها زیبایی خیره کننده ای را به فضای ورودی مساجد و خانه شما می دهند، و سبب می شوند در زمانی که فردی قصد ورود به یک فضای جدید را دارد، از زیبایی آن فضا به وجد آید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، قیمت بالای این نوع شیشه رنگی است، که باید در خرید آن این موضوع را لحاظ کنیم.

برای زیبا نشان دادن فضاهای داخلی خانه خود می توانید از شیشه های لاکوبل استفاده کنید. این شیشه ها به دلیل رنگی بودنشان از اهمیت بالایی برخورددار هستند. و همین موضوع می تواند باعث جذب مشتریان به سمت این نوع شیشه ها باشد. از این رو می توان از این شیشه ها با توجه به نیاز های خود، جهت زیبا نمایان کردن دیوار های فروشگاه ها، سالن های آرایشی و تالار های پذیرایی استفاده کرد. از دیگر کاربردهای منحصر به فرد این محصول، می توان برای پر کردن فضای بین کابینت ها استفاده کرد.

 

iranlacobel.com

 

 

 

جمع بندی

از گذشته تا به امروز، استفاده از انواع شیشه های رنگی بسیار رایج و متداول بوده است. از این رو ما در این مطلب با توضیح انواع شیشه های رنگی و مراحل ساخت آن ها، به شما توانستیم تمامی سوال های شما را در خصوص انواع شیشه های رنگی پاسخ دهیم. چنانچه قصد دارید، فضای خانه خود را زیبا و دلربا جلوه دهید، می توانید با خرید از صنایع شیشه ایران لاکوبل،شیشه رنگی هایی تهیه کنید، تا فضای داخل خانه شما، زیبا و دلربا باشد، تا زمانی که فردی برای اولین بار وارد منزل شما می شود، فضای خانه شما روح تازه ای داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت صنایع شیشه و آینه ایران لاکوبل به آدرس iranlacobel.com مراجعه کنید.